jutblog – donderdag 27 oktober – ochtend herfst kou…droog

Tja…als je wat zegt, moet je het ook doen! Op de t.v. zeggen dat je om 9.30 uur weer gaat jutten op donderdag. Dus hup, prikkers, afvalzakringen, vuilniszakken, bordje doe mee…, jutejutzak op en aan de fiets en… naar het Windorgel.

En daar kwamen de jutters in grote getale! Ook hebben we er weer een nieuwe jutster bij! Inderdaad op t.v. gezien dat er gejut wordt en Sonja kwam er op af. We zijn doorgefietst naar een ander strand om daar te gaan opjutten.

Veel afval lag nog op andere stranden waar we nog niet waren geweest, dus het was weer heel nuttig en ook weer leuk zo met z’n allen! Piet vond nog een thermoskan….even kregen we een visioen van iemand, die voor ons een lekker bakkie had neergezet. Helaas, ook de thermoskan kon in de jutbak.

Ik vond een zeeklit (familie van de zeester)nog in originele staat. Die gaat bij mijn verzameling natuurlijke aanspoelsels. Deze verzameling gebruik ik als ik aan jongeren uitleg wat er zoal op en bij het strand leeft. Gisteren (was ik nog vergeten te schrijven) werd ik kort vergezeld door kleine strandlopertjes. Dit zijn kleine vogeltjes, die in groepjes bij elkaar op het strand en net bij het water naar voedsel zoeken. Lief he?!

Zondagochtend is het plan om naar het strand de Kaloot te gaan. Opjutten en de bak te verwelkomen op het strand. Om 10.00 uur wil ik vanuit Vlissingen vertrekken.

Nog even als laatste. Ik jut met een jute jutzak…..leuke zin! Ik heb van 3 jute aardappelzakken een jutzak gemaakt. Het werkt redelijk goed. Dit even om niet ook weer plastic te gebruiken bij het jutten.

Dit was weer de laatste (opjut-)update…..tot gauw!

Monique.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie